Regulamin Organizacyjny Podmiotu Leczniczego Strefa Reha

§ 1. Podstawa prawna

Podmiot leczniczy Strefa Reha Renata Domańska działa na podstawie:

1) obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:

    a) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654),

    b) ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty (Dz. U. z 2015 r. poz. 1994) obowiązująca od dnia 31.05.2016 r.

2) wpisu podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą o numerze księgi rejestrowej: 000000214132, organ rejestrowy: Wojewoda mazowiecki, data wpisu do rejestru 03.10.2019r.

3) niniejszego regulaminu organizacyjnego

§ 2. Firma podmiotu leczniczego

1. Podmiot wykonujący działalność leczniczą działa pod firmą Strefa Reha Renata Domańska, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej pod numerem REGON: 147425346 .

2. Podmiot wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym Strefa Reha przy ul. Bolkowska 1/36, 01-466 Warszawa.

§ 3. Cele i zadania podmiotu leczniczego

1. Podstawowym celem Strefa Reha jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie fizjoterapii, kinezyterapii, służących poprawie stanu zdrowia, odzyskaniu i utrzymaniu sprawności fizycznej.

2. Do podstawowych zadań Strefa Reha Renata Domańska należy:

    – organizowanie działalności fizjoterapeutycznej

    – wykonywanie zabiegów fizjoterapii, rehabilitacji, kinezyterapii

    – udzielanie indywidualnych porad i konsultacji fizjoterapeutycznych

    – prowadzenie terapii indywidualnej

§ 4. Miejsce udzielania świadczeń

1. Podstawowym miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia gabinetu rehabilitacji, mieszczące się pod adresem: ul. Bolkowska 1/36, 01-466 Warszawa

§ 5. Struktura organizacyjna, zadania jednostek i kierownictwo

1. Jednostką organizacyjną podmiotu jest Gabinet Rehabilitacji Dzieci i Dorosłych Strefa Reha zlokalizowany na ul. Bolkowska 1/36, 01-466 Warszawa

2. Zadaniem pracowników gabinetu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii i masażu leczniczego, prowadzenie dokumentacji medycznej, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych, fiskalizowanie wizyt.

3. Podmiotem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Renata Domańska.

4. Nadzór merytoryczny nad działalnością wszystkich komórek i osób sprawuje Renata Domańska.

§ 6. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:

1. W ramach podmiotu leczniczego udzielane są:

– porady i konsultacje fizjoterapeutyczne oraz ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w zakresie fizjoterapii

§ 7. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym

1. Rejestracja pacjentów odbywa się przez kontakt telefoniczny po numerem tel. +48 661 341 392 lub kontakt mailowy pod adresem kontakt@strefareha.pl lub przez system online.

2. Wizyty odbywają się zgodnie z wcześniej ustalonym kalendarzem wizyt.

3. W przypadku, kiedy pacjent nie może odbyć wizyty jest zobowiązany powiadomić o tym fakcie podmiot leczniczy telefonicznie (tel. 661341392) lub mailowo (kontakt@strefareha.pl)

4. Dostępnymi w Podmiocie formami płatności są: gotówka, karta płatnicza, faktura przelewowa

5. W Podmiocie świadczeń zdrowotnych udzielają wyłącznie osoby, mające odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danego rodzaju świadczeń zdrowotnych, potwierdzone wymaganymi prawnie dokumentami.

6. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia podmiotu, w terminie i czasie wcześniej ustalonym w trakcie rejestracji pacjenta.

§ 8. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne

1. Podmiot leczniczy Strefa Reha pobiera opłaty za świadczone usługi wg cennika będącego załącznikiem do niniejszego regulaminu.

2. Podmiot leczniczy Strefa Reha na żądanie pacjenta bądź jego reprezentanta udostępnia bezpłatnie dokumentację medyczną. Pacjent może złożyć żądanie w dowolnej formie, w szczególności: ustnie, pisemnie lub pośrednictwem środków komunikacji na odległość.

Dokumentację medyczną udostępnia się:

    a) do wglądu w zakładzie leczniczym podmiotu;

    b) w formie pliku cyfrowego na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez pacjenta

    c) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu lub wydruku.

§ 9. Postanowienia dodatkowe

1. W czasie oczekiwania na zajęcia za bezpieczeństwo dziecka odpowiada rodzic/ opiekun.

2. Zabrania się wchodzenia do gabinetów bez terapeuty prowadzącego zajęcia.

3. Na terapię przyjmowani są pacjenci zdrowi, bez objawów infekcji.

4. W przypadku spóźnienia się pacjenta na umówioną sesję, terapeuta nie ma obowiązku przedłużenia zajęć.

5. Czas zajęć i wysokość opłat obowiązują według aktualnego cennika.

6. Płatność za zajęcia odbywa się w siedzibie gabinetu w formie gotówkowej lub poprzez terminal płatniczy.

Istnieje również możliwość opłaty przelewem na numer konta: 73 1090 1014 0000 0001 0306 4805po wcześniejszym ustaleniu takiej formy z terapeutą prowadzącym.

7. Istnieje możliwość wystawienia faktury za zajęcia – jeśli jest taka potrzeba prosimy o poinformowanie przy dokonywaniu płatności za zajęcia i pozostawienie danych.

8. Faktury są wystawiane do 5 dnia kolejnego miesiąca.

9. W przypadku spóźnienia się pacjenta na umówioną sesję, terapeuta nie ma obowiązku przedłużenia zajęć.

10. Odwołanie zajęć jest możliwe telefonicznie/ poprzez SMS na numer gabinetu 661 341 392 lub przez system online.

11. Odwołanie zajęć jest bezpłatne, jeśli nastąpi w dniu poprzedzającym umówione spotkanie. W przypadku odwołania w dniu zajęć pobierana jest opłata 50%, natomiast w przypadku nieodwołania zajęć pobierana jest opłata 100% - możliwość opłaty w placówce bądź przelewem na numer konta: 73 1090 1014 0000 0001 0306 4805.

12. Karnet na zajęcia można wykorzystać w okresie dwóch miesięcy od momentu opłaty (pierwszych zajęć).

Prosimy o przestrzeganie powyższych zasad.

Zespół terapeutów Strefa Reha

Standardy ochrony małoletnich
w podmiocie leczniczym Strefa Reha

Działając na podstawie art. 22b ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością ma tle seksualnym i ochronie małoletnich (tekst jedn. Dz. U. 2023, poz. 1304) wprowadza się „Standardy ochrony małoletnich w podmiocie leczniczym Strefa Reha Renata Domańska”.

Sekcja I. Postanowienia ogólne i definicje

    1. Niniejsze „Standardy ochrony małoletnich” (zwane dalej „Standardami”) określają zasady i procedury postępowania zapewniające bezpieczne relacje pomiędzy Małoletnimi, a personelem podmiotu leczniczego Strefa Reha Renata Domańska oraz zasady postępowania w przypadku stwierdzenia lub podejrzenia krzywdzenia Małoletniego.

    2. Standardy obowiązują wszystkich członków personelu, pacjentów, osoby towarzyszące pacjentom, w szczególności rodziców, opiekunów prawnych i faktycznych, a także inne osoby przebywające na terenie zakładu leczniczego.

    3. Użyte w niniejszych „Standardach ochrony małoletnich” pojęcia oznaczają:

    1) Standardy – niniejsze Standardy ochrony małoletnich;

    2) Strefa Reha – podmiot leczniczy Strefa Reha Renata Domańska, adres ul. Bolkowska 1/36, 01-466 Warszawa NIP: 5222787813, REGON: 147425346, numer księgi rejestrowej 000000214132;

    3) Małoletni – osoba, w tym pacjent, która nie ukończyła 18. roku życia;

    4) Niebieska Karta – procedura „Niebieskiej Karty”, o której mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (tekst jedn. Dz. U. 2024, poz. 424)

    5) Rejestr – Rejestr Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, o którym mowa w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tekst jedn. Dz. U. 2023, poz. 1304 ze zm.);

    6) K.k. – ustawa z dnia 6 czerwca 1967 r. Kodeks karny (tekst jedn. Dz. U. 2024, poz. 17 ze zm.);

    7) K.r.i.o. – ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (tekst jedn. Dz. U. 2023, poz. 2809 ze zm.);

    8) Opiekun prawny – osoba sprawująca opiekę nad Małoletnim na podstawie obowiązku ustawowego, w tym rodzic lub inny przedstawiciel ustawowy;

    9) Opiekun faktyczny – osoba sprawująca faktyczną opiekę nad Małoletnim, pomimo braku obowiązku ustawowego;

    10) U.p.n. – ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600 ze zm.);

    11) Pracownik – osoba wykonująca lub zamierzająca wykonywać obowiązki zawodowe w zakładzie leczniczym w ramach stosunku pracy lub stosunku cywilnoprawnego, w tym w szczególności umowy zlecenia, kontraktu B2B lub umowy wolontariatu;

    12) Krajowy Rejestr Karny – Krajowy Rejestr Karny, o którym mowa w ustawie z dnia 24 maja 2000 r. o Krajowym Rejestrze Karnym (Dz. U. 2023, poz. 1068 ze zm.)

    13) Kierownik – kierownik podmiotu leczniczego Strefa Reha Renata Domańska;

    4. Za wdrożenie, realizację i nadzór nad wykonywaniem Standardów odpowiada Kierownik lub osoba przez niego upoważniona na piśmie. Postanowienia Standardów dotyczące Kierownika stosuje się odpowiednio do osoby upoważnionej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym.

Sekcja II. Bezpieczne relacje pomiędzy małoletnim a personelem. Zachowania niedozwolone.

1. Rekrutacja personelu

    1) Do wykonywania obowiązków zawodowych w podmiocie leczniczym, w tym w szczególności w zakresie kontaktów z małoletnimi, dopuszczone są wyłącznie Pracownicy, których dane nie zostały ujawnione w Rejestrze oraz niekarane za przestępstwa określone w rozdziałach XIX, XXV oraz art. 189a i art. 207 K.k. oraz przepisach u.p.n. lub za odpowiadające im przestępstwa przewidziane w przepisach prawa obcego.

    2) Przed dopuszczeniem Pracownika do wykonywania obowiązków zawodowych, a w przypadku zatrudnienia w ramach stosunku pracy, przed jego nawiązaniem, Kierownik:

        a. uzyskuje informację, czy dane Pracownika zamieszczone są w Rejestrze;

       b. żąda od Pracownika przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego, a w przypadku Pracowników będących obywatelami innego państwa – informacji z rejestru karnego państwa obywatelstwa uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi.

    3) Przed nawiązaniem stosunku pracy lub rozpoczęciem wykonywania czynności zawodowych w przypadku stosunku cywilnoprawnego Pracownik zobowiązany jest złożyć oświadczenie o państwie lub państwach, w których zamieszkiwała w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa, oraz jednocześnie przedłożyć informację z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, zgodnie z załącznikiem nr 1 do Standardów.

    4) W przypadku, gdy prawo państwa obcego nie przewiduje wydawania informacji do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, przedkłada się informację z rejestru karnego tego państwa, a w przypadku braku takiego rejestru – oświadczenie, zgodnie z załącznikiem nr 1 do Standardów.

2. Relacje pomiędzy personelem a Małoletnim

    1) Personel Strefa Reha buduje relacje z Małoletnimi z poszanowaniem ich praw oraz dóbr osobistych, w tym prawa pacjenta oraz prawa do intymności i prywatności.

    2) Przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego Małoletniemu oraz w trakcie jego udzielania Pracownik zobowiązany jest:

        a. udzielać Małoletniemu w sposób przystępny i zrozumiały niezbędnych informacji o celu, przebiegu oraz możliwych następstwach świadczenia zdrowotnego;

        b. zapewnić udzielanie świadczenia zdrowotnego w warunkach zapewniających poszanowanie intymności Małoletniego;

        c. zapewnienie obecności rodzica, opiekuna prawnego lub opiekuna faktycznego oraz udzielanie im niezbędnych informacji dotyczących stanu zdrowia Małoletniego;

        d. zadbać, by rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny nie utrudniał procesu udzielania świadczeń zdrowotnych (np. poprzez straszenie dziecka);

        e. reagować na wszelkie przejawy agresji fizycznej lub werbalnej wobec Małoletniego, w tym również ze strony rodziców, opiekunów prawnych lub opiekunów faktycznych;

        f. odmówić lub zaprzestać udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku, gdy z okoliczności, w tym zachowania Małoletniego lub osób mu towarzyszących, wynika, że udzielenie świadczenia może wywołać lub zwiększyć krzywdę Małoletniego, a względy zdrowotne się temu nie sprzeciwiają.

    3) Zabronione są:

        a. naruszanie integralności cielesnej Małoletniego w sposób i w zakresie nieuzasadnionym celem świadczenia zdrowotnego;

        b. wszelkie zachowania mogące budzić lęk, upokorzenie lub poczucie wstydu Małoletniego;

        c. wprowadzanie Małoletniego w błąd co do zakresu, celu i następstw udzielanych świadczeń zdrowotnych;

        d. dyskryminowanie Małoletniego z jakichkolwiek przyczyn, w tym ze względu na wiek lub stopień rozwoju;

        e. bagatelizowanie zgłaszanych przez Małoletniego potrzeb lub symptomów (np. bólu, lęku);

        f. utrwalanie, rozpowszechnianie i jakiekolwiek wykorzystywanie wizerunku Małoletniego bez uprzedniej pisemnej zgody jego przedstawiciela ustawowego.

4) Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci Internet

    a. Strefa Reha nie udostępnia Małoletnim możliwości korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci Internet.

    b. Wszelkie przypadki niedozwolonego korzystania przez Małoletniego z sieci Internet przy wykorzystaniu sieci teleinformatycznej Strefa Reha Pracownicy zobowiązani są zgłaszać Kierownikowi.

Sekcja III. Zasady podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego.

    1. Krzywdzeniem Małoletniego są wszelkie przejawy przemocy fizycznej, psychicznej, ekonomicznej, seksualnej wobec Małoletniego, niezależnie od miejsca popełnienia, czasu trwania, intencji sprawcy, a także skutków i rozmiarów krzywdy wyrządzonej Małoletniemu. W szczególności za przejawy krzywdzenia Małoletniego uznaje się:

        a. naruszenie integralności cielesnej Małoletniego, w tym uszkodzenie ciała, naruszenie czynności narządu ciała lub wywołanie rozstroju zdrowia;

        b. poniżanie, upokarzanie lub ośmieszanie Małoletniego;

        c. groźby kierowane wobec Małoletniego;

        d. praktyki manipulacyjne wobec Małoletniego;

        e. uniemożliwianie lub utrudnianie zaspokajania przez Małoletniego podstawowych potrzeb życiowych (np. wyżywienie, ubranie, schronienie, edukacja);

        f. dyskryminowanie Małoletniego z jakichkolwiek przyczyn.

    2. W przypadku podejrzenia krzywdzenia Małoletniego lub uzyskania informacji o krzywdzeniu Małoletniego, Pracownik zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tych okolicznościach Kierownika lub osobę go zastępującą. Informację należy przekazać w sposób zapewniający bezpieczeństwo i poufność danych oraz zabezpieczyć je przed dostępem osób nieuprawnionych.

    3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 Pracownik, który powziął podejrzenie o krzywdzeniu małoletniego lub uzyskał informację o krzywdzeniu, zobowiązany jest sporządzić pisemną informację zawierającą w szczególności:

        a. imię i nazwisko Pracownika,

        b. imię i nazwisko Małoletniego;

        c. imię i nazwisko oraz dane kontaktowe opiekunów prawnych albo opiekunów faktycznych Małoletniego;

        d. datę stwierdzenia okoliczności, o których mowa w ust. 1;

        e. opis stwierdzonych okoliczności;

        f. datę sporządzenia informacji;

        g. wskazanie osoby, której udzielono informacji o okolicznościach, o których mowa w ust. 1.

    4. W przypadku, gdy okoliczności, o których mowa w ust. 2, zostały stwierdzone w trakcie lub w związku z udzielaniem Małoletniemu świadczeń zdrowotnych, Pracownik udzielający świadczeń dokonuje stosownej wzmianki w dokumentacji medycznej Małoletniego pacjenta.

    5. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 2, Kierownik lub osoba go zastępująca dokonuje weryfikacji uzyskanych informacji w szczególności poprzez:

        a. rozmowę z Pracownikiem;

        b. rozmowę z Małoletnim - w miarę możliwości oraz z uwzględnieniem wieku i stopnia rozwoju Małoletniego,

        c. rozmowę z rodzicami, przedstawicielami ustawowymi lub opiekunami;

        d. weryfikację dokumentacji, w przypadku gdy okoliczności, o których mowa w ust.1, zostały udokumentowane i znajdują się w dyspozycji Kierownika;

        e. zasięgnięcie, w miarę możliwości, opinii psychologa, prawnika lub innych ekspertów – pod warunkiem zapewnienia poufności danych Małoletniego oraz zobowiązania ww. osób do zachowania tajemnicy zawodowej.

    6. Po dokonanej weryfikacji Kierownik podejmuje decyzję o ewentualnym zainicjowaniu postepowania (postępowań) formalnoprawnego, w szczególności złożenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub zawiadomienia właściwego sądu opiekuńczego.

    7. W przypadku podejrzenia, że osobą odpowiedzialną za wyrządzenie krzywdy Małoletniemu jest Pracownik, Kierownik niezwłocznie, niezależnie od pozostałych czynności podejmowanych w celu wyjaśnienia okoliczności sporawy, niezwłocznie odsuwa Pracownika od procesu udzielania świadczeń zdrowotnych Małoletniemu i zapewnia, by Pracownik nie miał pozostawał w kontakcie z Małoletnim do czasu wyjaśnienia sprawy. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym Kierownik wszczyna wewnętrzne postępowanie wyjaśniające w celu ustalenia podstaw i zakresu ewentualnej odpowiedzialności Pracownika oraz podjęcia dalszych działań prawnych wobec Pracownika, niezależnie od czynności podejmowanych w celu ochrony Małoletniego.

    8. Podejmując czynności, o których mowa w niniejszej sekcji Kierownik zobowiązany jest zapewnić, by postępowanie sprawdzające prowadzone było w sposób nienaruszający prawnie chronionych dóbr Małoletniego oraz innych osób, w tym w szczególności z zachowaniem bezpieczeństwa i poufności danych, a także zadbać, by dokonywane czynności w żaden sposób nie naruszały dobrostanu psychicznego Małoletniego.

Sekcja IV. Zasady postępowania i osoby odpowiedzialne za inicjowanie postępowań prawnych:

    1. W przypadku podejrzenia, że okoliczności stwierdzone w trybie określonym w Sekcji III mogą stanowić przestępstwo na szkodę Małoletniego, Kierownik zawiadamia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa właściwą jednostkę organizacyjną prokuratury.

    2. Wzór zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa stanowi załącznik nr 2 do Standardów.

    3. W przypadku podejrzenia, że dobro Małoletniego może być zagrożone Kierownik zawiadamia o takiej okoliczności sąd opiekuńczy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania Małoletniego.

    4. Wzór zawiadomienia sądu opiekuńczego stanowi załącznik nr 3 do Standardów.

    5. Kierownik podmiotu leczniczego jest odpowiedzialny za wszczęcie procedury Niebieskiej Karty.

Sekcja V. Zasady ustalania planu wsparcia małoletniego po ujawnieniu krzywdzenia.

    1. W przypadku ujawnienia krzywdzenia Małoletniego zgodnie z postanowieniami Sekcji III, Kierownik podejmuje działania w celu ustalenia planu wsparcia Małoletniego.

    2. Ustalając plan wsparcia Kierownik powinien uwzględniać przede wszystkim dobro Małoletniego oraz uwzględniać jego wolę.

    3. Przy ustalaniu planu wsparcia Małoletniego Kierownik może, w miarę możliwości, zasięgać opinii ekspertów, w tym psychologa i adwokata lub radcy prawnego.

Sekcja VI. Zasady przeglądu i aktualizacji Standardów.

    1. Kierownik lub osoba przez niego upoważniona dokonuje przeglądu Standardów i oceny ich stosowania nie rzadziej niż raz na 2 lata w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami prawa.

    2. W razie konieczności aktualizacji Standardów, Kierownik lub osoba przez niego upoważniona, zapoznaje personel placówki z treścią zaktualizowanych Standardów.

Sekcja VII. Przygotowanie personelu do stosowania Standardów.

    1. Kierownik lub osoba przez niego upoważniona zapoznaje personel o treści Standardów niezwłocznie po ich ustaleniu.

    2. Każdy z Pracowników zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Standardów oraz do ich stosowania. Naruszenie Standardów stanowi ciężkie naruszenie obowiązków Pracownika i może stanowić podstawę rozwiązania umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej.

Sekcja VIII. Zasady i sposób udostępniania małoletnim oraz ich rodzicom albo opiekunom prawnym lub faktycznym standardów do zaznajomienia się z nimi i ich stosowania.

    1. Kierownik udostępnia Standardy Małoletnim, Opiekunom prawnym oraz Opiekunom faktycznym do zaznajomienia się i ich stosowania poprzez umieszczenie w miejscu ogólnodostępnym w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz na stronie internetowej placówki.

    2. Wersja skrócona Standardów, przeznaczona dla Małoletnich, stanowiąca załącznik nr 4 do Standardów, udostępniana jest w sposób określony w ust. 1.

    3. W trakcie pierwszej wizyty w zakładzie leczniczym Pracownik punktu obsługi pacjenta/rejestracji informuje Małoletniego, Opiekuna prawnego lub Opiekuna faktycznego o stosowaniu w placówce Standardów oraz o możliwości zapoznania się z nimi w sposób określony w ust. 1.

Sekcja IX. Przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielanie wsparcia małoletniemu. Sposób dokumentowania i zasady przechowywania ujawnionych lub zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru małoletniego.

    1. Zgłoszenia o zdarzeniach zagrażających Małoletniemu przyjmuje Pracownik punktu obsługi pacjenta/rejestracji lub Pracownik udzielający świadczeń zdrowotnych Małoletniemu.

    2. Ujawnione lub zgłoszone incydenty lub zdarzenia zagrażające dobru Małoletniego przechowywane są w siedzibie Strefa Reha.

    3. W przypadku, gdy zdarzenia lub incydenty zagrażające dobru Małoletniego dotyczą udzielanych świadczeń zdrowotnych lub pozostają w związku z ich udzielaniem albo mają istotne znaczenie dla przebiegu procesu diagnostycznego lub leczniczego, Pracownik udzielający świadczeń zdrowotnych dokonuje stosownej wzmianki w dokumentacji medycznej Małoletniego.

    4. Dokumentacja dotycząca ujawnionych lub zgłoszonych incydentów i zdarzeń zagrażających dobru Małoletniego przechowywana jest przez okres 10 lat. W przypadku, o którym mowa w ust. 3 dokumentacja dołączana jest do dokumentacji medycznej i przechowywana przez okres przechowywanie dokumentacji medycznej.

    5. Po upływie okresu przechowywania dokumentacja jest niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację osób, których dotyczy.

Sekcja X. Postanowienia końcowe.

    1. Standardy wchodzą w życie z dniem 30.07.2024r.

    2. Każdy Pracownik zobowiązany jest do zapoznania się ze Standardami i do ich stosowania.

    3. Wszelkie zmiany do Standardów wprowadza Kierownik. Postanowienia pkt 2 stosuje się odpowiednio.


Informacja o plikach cookie

Nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie (ciasteczka). 

Pliki cookie są to niewielkie pliki wysyłane przez odwiedzane witryny internetowe do komputera lub innego urządzenia (np. tabletu, telefonu) i przechowywane w pamięci masowej danego urządzenia (w szczególności na dysku twardym komputera). Pliki cookie na naszych stronach internetowych wykorzystywane są w celu: 

dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika 

- optymalizacji wyświetlania strony, pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb

- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych.

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookie w swojej przeglądarce internetowej. Jeżeli nie chcesz aby zapisywać informacje zawarte w cookie zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarce można się dowiedzieć na stronie: 

http://jakwylaczyccookie.pl

Więcej informacji o plikach cookie można znaleźć na stronie: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie

StrefaReha
Adres

ul. Bolkowska 1 lok. 36 
01-466 Warszawa
(Bemowo-Górce)

Dane kontaktowe

e-mail: kontakt@strefareha.pl
telefon: 661 341 392

HTML Generator